Një nga pasojat e pandemisë së koronavirusit ka qenë edhe ulja masive e udhëtimeve globale ajrore.

Në muajin prill të këtij viti, numri i udhëtimeve u ulë për 95% krahasuar me periudhën e njëjte të vitit të kaluar, shkruan bbc.

Por pas largimin të disa masave, shumë transportues tashmë kanë filluar të kthehen në qiell.

Disa linja ajrore po ofrojnë një numër të kufizuar të shërbimit që nga fillimi i këtij muaji, ndërsa parashikohet që nga korriku të rikthehen me kapacitete të plota dhe të kthehet kërkesa.

Në Mbretërinë e Bashkuar, situata është e komplikuar nga vendosja e rregullave më 8 qershor për futje në karantinë, ët cilët detyrojnë që udhëtarët të izolohen për dy javë pas mbërritjes në vend. Por qeveria pritet të krijojë një numër “urash ajri” ose “korridore udhëtimi” , të cilat do t’i lejojnë njerëzit të udhëtojnë nga vendet që shihet se janë një rrezik i ulët infeksioni, ku rregullat e karantinës nuk do të zbatohen.

Kjo mund të lejojë që njerëzit të udhëtojnë në destinacionet popullore të pushimeve këtë verë. Por a mund të fluturojnë me siguri, apo do të rrezikojnë infeksionin?

Koronavirusi Covid-19 është ende relativisht i ri, kështu që të dhënat e sakta se si mund të përhapet midis pasagjerëve të avionëve janë në furnizim të shkurtër. Por studimet e mëparshme kanë parë përhapjen e sëmundjeve të tjera të frymëmarrjes .

Jean-Brice Dumont argumenton se mënyra se si janë dizajnuar avionët modern do të thotë që ajri është thelbësisht i pastër. “Do dy deri në tre minuta, matematikisht, i gjithë ajri rinovohet,” thotë ai. “Kjo do të thotë 20 deri në 30 herë në orë, ajri përreth jush rinovohet plotësisht.”

E thënë thjesht, ajri mblidhet nga jashtë aeroplanit, normalisht përmes motorit, dhe përzihet me ajër të ricikluar nga kabina.

Ajri i ricikluar, i cili ripërdoret pjesërisht për të mbajtur temperaturën dhe lagështinë në nivele të sakta, kalohet përmes filtrave HEPA (ajër grimcash me efikasitet të lartë) që janë të ngjashëm me ato të përdorura në spitale. Virusi Covid-19 është rreth 125 nanometra në diametër (një nanometër është një miliardë e një metri) dhe është brenda intervalit të madhësisë së grimcave që kapin filtrat HEPA – 10 nanometra dhe më lart.

Ndërkohë, Organizata Ndërkombëtare e Aviacionit Civil (ICAO) – organi i Kombeve të Bashkuara përgjegjëse për aviacionin – ka përcaktuar rekomandime gjithëpërfshirëse për linjat ajrore dhe aeroportet, të destinuara për të minimizuar rreziqet e infeksionit në çdo fazë të udhëtimit, nga kontrolli në mbledhjen e bagazheve. Fokusi është në përpjekjen për të mbajtur distancën kur është e mundur, në një mjedis ku një numër i madh njerëzish normalisht do të binin në kontakt me njëri-tjetrin.

Duke marrë parasysh këto rekomandime, qeveria e Mbretërisë së Bashkuar ka botuar udhëzimet e veta , të cilat thonë:

*Të gjitha bagazhet duhet të kontrollohen brenda,

*Pasagjerët duhet të kenë maska në aeroport dhe në aeroplanët e bordit,

*Kontakti ballë për ballë me stafin duhet të minimizohet,

*Pasagjerët duhet të qëndrojnë të ulur sa më shumë që të jetë e mundur,

*Ekuipazhi duhet të “zbatojë sisteme për të shmangur radhët ose grumbullimin e tualeteve”.