Kostot e energjisë në dyqanet gjermane janë rritur me 150 për qind që nga fillimi i vitit. Në një anketë të Shoqatës Gjermane të Shitjeve me Pakicë (HDE), çdo kompani e dytë beson se ekzistenca e saj është e kërcënuar, shkruan Deutsche Welle.

Shitësit me pakicë tani po përdorin masa të kursimit të energjisë për të kaluar disi dimrin. Për shembull, dyqanet ngrohen më pak.

“Çdo shkallë më pak mund të zvogëlojë konsumin e energjisë deri në gjashtë për qind”, thotë Patrick Schütz i Shoqatës Gjermane të Tregtisë. Disa supermarkete madje po mendojnë të shkurtojnë orarin e tyre të punës.

Masat vullnetare janë një gjë. Por qeveria federale mbështetet gjithashtu në masa shtrënguese. Ai solli një rregullore që hyri në fuqi më 1 shtator – pikat e shitjes së dyqaneve mund të ngrohen në maksimum 19 gradë Celsius. Reklamimi me ndriçim të jashtëm duhet të fiket ndërmjet orës 22:00 dhe 6:00 dhe dyert e dyqaneve nuk duhet të jenë më të hapura gjatë gjithë kohës.

“Dyer të mbyllura, dyqane të hapura”
Karina Peretzke nga Shoqata e Tregtarëve të Rhine-Westfalisë është shumë kritike për derën e mbyllur të hyrjes: “Nëse dera mbyllet, më pak klientë hyjnë.” Psikologjikisht, siç thotë ai, një derë e mbyllur perceptohet si një pengesë.

Për të tërhequr ende njerëzit në dyqane, ofensiva klimatike e HDE nisi një fushatë me iniciativën e shoqatës tregtare të North Rhine-Westphalia, posterat e së cilës shkruanin “Dyert e mbyllura, dyqanet hapur”. Këto postera kanë për qëllim t’u tregojnë klientëve se dyqanet janë të hapura pavarësisht dyerve të mbyllura. Deri më tani, fushata është pritur shumë mirë, thotë Patrick Schutz.

Kuptimi i të gjitha këtyre masave tregohet edhe nga shumica e përdoruesve, për të cilët tema e kursimit të energjisë është gjithnjë e më e rëndësishme në jetën e tyre private. Ja çfarë tregon hulumtimi i DW në qendër të Bonit: “Është një gjë e vërtetë e kursimit të energjisë. Kjo e bën qendrën e qytetit më pak të trishtuar. Por nuk mendoj se kemi shumë zgjedhje për të menduar për këtë”, thotë një kalimtar.

Fuqia blerëse në ‘më të ulëtat e të gjitha kohërave’
Megjithatë, problemi kryesor i shitjes me pakicë tani është diku tjetër, sipas Karina Peretzke. Gjegjësisht, pas më shumë se dy viteve të pandemisë së koronavirusit dhe rritjes së kostove, fuqia blerëse, thotë ajo, aktualisht është në një “ulë historike”. Sektori i shitjes me pakicë vuan veçanërisht nga kjo:

“Në përgjithësi nuk ka më rezerva, janë harxhuar. Tani ne kemi kosto më të larta, dhe klientët i kanë edhe këto kosto, ndaj përmbahen nga blerja”, thotë Peretzke.

Kjo bëhet e qartë edhe kur flisni me njerëz në qendër të Bonit. Shumë tani i kushtojnë më shumë vëmendje asaj që blejnë dhe pyesin nëse kanë vërtet nevojë për të. Dhe kur bëhet fjalë për sendet ushqimore, njerëzit po i drejtohen gjithnjë e më shumë ofertave speciale dhe shkojnë në dyqane me zbritje gjithnjë e më shpesh.

Ndriçimi dhe siguria
Planifikuesi i qytetit nga Dortmundi, Stefan Kruse, sheh një aspekt tjetër të rëndësishëm: qendrat e qyteteve po errësohen për shkak të më pak ndriçimit, veçanërisht tani në vjeshtë, kur ditët po shkurtohen. Kjo është gjithashtu, thotë Krause, një çështje sigurie.

Për shembull, nëse po shkoj në shtëpi pasi kam vizituar një restorant, atëherë herën tjetër mund të mendoj dy herë për të ecur në rrugë të errëta, thotë Kruse. Ky mendim ndahet nga një punonjës në një dyqan tekstili pranë stacionit kryesor hekurudhor.

“Jam pak e sëmurë”, thotë ajo.

Numri i dyqaneve të vogla në qendrat e qyteteve është në rënie prej vitesh. Një prirje që tashmë është intensifikuar për shkak të masave të bllokimit gjatë pandemisë dhe humbjes së të ardhurave shoqëruese tani ka të ngjarë të vazhdojë për shkak të masave të ruajtjes së energjisë.

Zinxhirët identikë të blerjeve mund të gjenden pothuajse kudo në pjesët qendrore të qyteteve gjermane. Prandaj, sipas Kruses, qendrat e qyteteve janë “të mërzitshme” dhe “të zëvendësueshme”.

Megjithatë, nuk janë vetëm dyqanet e vogla që po tërhiqen. Zinxhirët e mëdhenj janë mbështetur gjithnjë e më shumë në tregtimin në internet që nga pandemia. Prandaj, gjithnjë e më shumë zona të mëdha në qendër të qytetit janë bosh. Për Krusen është e qartë se koncepti i qendrës së qytetit duhet menduar ndryshe në terma afatgjatë. Kur zinxhirët e mëdhenj të dyqaneve largohen nga vendndodhjet e tyre, krijohen hapësira të mëdha boshe, të cilat, sipas Kruse, duhet të kthehen në zona shumëfunksionale.